Awokado może pomóc kontrolować apetyt

12 sty 2014 r.

Fot. Shutterstock

Zjedzenie połowy awokado na lunch powoduje, że uczucie sytości utrzymuje się dłużej i spada ochota na podjadanie między posiłkami - wynika z badań, które opublikowało pismo "Nutrition Journal".

Do takich wniosków doszli naukowcy z Loma Linda University w Kalifornii, którzy przeprowadzili doświadczenie w grupie 26 osób z nadwagą. Badani mieli podczas lunchu zjadać połówkę świeżego awokado - bądź zastępując inny produkt, bądź dokładając do tego, co zaplanowali zjeść.

Okazało się, że dzięki temu mieli o 40 proc. mniejszą chęć do zjedzenia czegoś w ciągu trzech godzin po posiłku i o 28 proc. mniejszą chęć w ciągu pięciu godzin, w porównaniu ze standardowym lunchem bez awokado. Przyznawali się też do odczuwania większej satysfakcji.

Jak komentuje współautorka pracy dr Joan Sabate, uczucie sytości jest niezwykle ważnym czynnikiem w procesie kontrolowania wagi, ponieważ osoby, które czują się nasycone i zadowolone są mniej skłonne do podjadania między posiłkami.

Awokado (określane też, jako smaczliwka) jest źródłem łatwo przyswajalnych tłuszczów, w tym korzystnych dla zdrowia tłuszczów nienasyconych. Zawiera również pełnowartościowe białko, witaminę A, C, K, H, PP, witaminy z grupy B, a także wapń, potas i fosfor.

Jedzenie tego owocu poleca się m.in. osobom chorującym na stłuszczenie wątroby i zaburzenia metabolizmu tłuszczów, osobom z nadciśnieniem i miażdżycą naczyń. (PAP)


comments powered by Disqus

Nasz serwis używa cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym i że wyrażasz zgodę na ich używanie. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies w Polityce prywatności

PUBLIC !!