"Gazeta Polska Codziennie": Rzecznik broni pacjentów

28 lut 2014 r.

Rzecznik Praw Pacjenta - Krystyna Barbara Kozłowska Fot. Fotograf24.pl/bpp.gov.pl

Rzecznik Praw Pacjenta Krystyna Kozłowska bierze pod lupę sprawę przychodni zamykających drzwi do poczekalni przed pacjentami, którzy od świtu stoją w kolejce po numerek do lekarza. To efekt publikacji "Gazety Polskiej Codziennie".

RPP podjął działania wyjaśniające związane z opisanym przez państwa problemem i wystąpił o wyjaśnienia do przychodni – poinformowała "GPC" rzecznik prasowa RPP Karolina Laskowska.

Jak donosiła 2 tygodnie temu "Codzienna", przychodnie przestały wpuszczać pacjentów do ciepłych holi przed otwarciem placówek, tłumacząc, że "takie są przepisy" albo że "ginie sprzęt".

W efekcie starsi i chorzy ludzie, już od 5 rano ustawiający się po numerek do lekarza, byli zmuszeni godzinami czekać na mrozie czy w zimnie – relacjonuje "GPC", która dostała takie sygnały od pacjentów z Warszawy, Wrocławia, Poznania i Bydgoszczy.

Laskowska przypomina też, że wszelkie nieprawidłowości, a także problemy – jak np. wyznaczanie jednego konkretnego dnia na rejestrację lub niezapewnienie pacjentom możliwości telefonicznego zapisania się do lekarza – należy zgłaszać do Biura RPP. (PAP)

Dane kontaktowe do Rzecznika Praw Pacjenta >>


comments powered by Disqus

Nasz serwis używa cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym i że wyrażasz zgodę na ich używanie. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies w Polityce prywatności

PUBLIC !!