Podczas owulacji kobiety szukają...

20 lut 2015 r.

Fot. Shutterstock

Kobiety znajdujące się w fazie okołoowulacyjnej, czyli okresie najbardziej płodnym, cenią zarówno różnorodność dostępnych mężczyzn, jak i różnorodność oferowanych produktów i usług – twierdzą badacze z Uniwersytetu w Teksasie (USA).

Amerykańscy naukowcy wykazali, że panie przebywające w fazie okołoowulacyjnej (płodnej) lubią mieć w czym wybierać, a owo zapotrzebowanie na różnorodność odnosi się nie tylko do potencjalnych partnerów seksualnych, ale także do produktów i usług dostępnych na rynku. To jedno z pierwszych badań, które dowodzi, że zachowanie ukierunkowane na reprodukcję może przekładać się na kształtowanie preferencji konsumenckich.

„Owulujące kobiety, zupełnie jak rybacy, zarzucają wielką sieć na zbiornik wypełniony kandydatami na randkę, by zwiększyć ilość potencjalnych zalotników, z których będą mogły później wybrać tego właściwego” – mówi koordynatorka badania Kristina M. Durante. – „A ta potrzeba zróżnicowania wśród mężczyzn uruchamia ogólny tryb poszukiwania różnorodności, który przenosi się na pragnienie posiadania szerokiego wachlarza produktów” – dodaje.

W badaniu uczestniczyły 553 kobiety w wieku od 18 do 40 lat, nie będące w ciąży i nie przyjmujące hormonalnych środków antykoncepcyjnych.

Badacze zaobserwowali, że faza okołoowulacyjna wyzwala w badanych paniach potrzebę poszukiwania różnorodności, ale tylko, jeśli nie znajdują się one w stałych związkach opartych na lojalności.

Kobiety lojalne wobec swoich partnerów nie zgłaszały większego zapotrzebowania na różnorodność produktów w okresie płodności, co oznacza, że lojalność w związku może przekładać się na lojalność wobec marki.

Wyniki niniejszego badania ukażą się w kwietniowym wydaniu „Journal of Consumer Research” i mogą stanowić ważną wskazówkę dla sprzedawców i marketingowców. (PAP)


comments powered by Disqus

Nasz serwis używa cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym i że wyrażasz zgodę na ich używanie. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies w Polityce prywatności

PUBLIC !!